Jag kryssade Dror Feiler (V)

För precis en vecka sedan så meddelade jag att jag hade röstat, dessutom på samma gamla parti som jag brukar. Jag berättade att jag har varit fundersam inför det rödgröna samarbetet, men nu är det ett sådant och jag valde givetvis (V) istället för att missnöjesrösta på FI eller PP och på det sättet indirekt rösta på högern.

Att jag kryssade Dror har inte direkt att göra med hans engagemang när det gäller Mellan-
östernkonflikten faktiskt, möjligen upptäckte jag honom först i samband med den installation som han gjort och som den israeliska ambassadören förstörde. Jag har lyssnat på honom ett antal gånger och förtroendet har växt hela tiden. Den citatsamling han använder på sina valaffischer enastående bra och dessutom sevärd. En sorts politisk varudeklaration som kan beses här, ovanstående är bara ett litet urval.

Vänsterpartiet är tydligt och bra redan från början när det gäller Mellanösternkonflikten, och det blir garanterat inte sämre av att kryssa Dror Feiler. Gör det du också!

Här finns hans Hemsida, Facebook och Blogg


it , , , , , , , , ab ex dn svd

  18 comments for “Jag kryssade Dror Feiler (V)

  1. Martin
    7 september, 2010 at 18:04

    Den längst ned till vänster fångade min vardag, den fick mig att le igenkännande. Bara att ha cohones nog att sätta upp en såpass hård slogan i en svensk valrörelse, gör att han får mitt kryss!

    • Röde Condoren
      8 september, 2010 at 20:12

      Cojones med J för helskotta! Vanhedra inte mitt språk! :-p

      • 8 september, 2010 at 20:14

        Men det STÅR ju Cojones !?

  2. Micke F
    7 september, 2010 at 18:19

    Jag misstänkte det! :-) Vi är nog flera som kryssat Dror!

  3. Torsten (orginalet)
    7 september, 2010 at 18:52

    Words!

  4. 7 september, 2010 at 19:46

    Jag hade lugnt kryssat honom om jag hade bott i Lidköping.

    • 7 september, 2010 at 19:47

      Stockholm menade jag naturligtvis. Jag bor redan i Lidköping ju :P

    • 7 september, 2010 at 19:51

      Kan man inte fylla i namnet på en f.ö. tom valsedel då? Man får ju rösta på vem man vill…??

      • Silly
        7 september, 2010 at 23:43

        Nej, namnvalets listor bestäms av partierna själva. Personrösten räknas typiskt sett endast om det är en valsedel med namnlista.

        På andra valsedlar räknas endast rösten på partiet.

  5. steven
    7 september, 2010 at 21:16

    Det är inte sant att en röst på Fi är en indirekt röst på högern. Jag skulle gärna rösta Dror men tänker rösta Gudrun istället. Inte för att det känns vettigt att bekräfta namn på det sättet som om det var stans sheriff det gällde, men som respons på posten. Jag håller inte heller med om att Fi är ett missnöjesparti som sådant heller. Eller jo, kanske, och Dror borde ha gått med i Fi istället, missnöjd som han är.

  6. Markus
    7 september, 2010 at 23:57

    Kul, hoppas att han komer in. Jag ska kryssa honom på listan i alla fall, funderar på att rösta redan under veckan. Undrar hur det gått med hans saxofon? Någon som vet?

    • 8 september, 2010 at 00:17

      Visst, när jag skrev att jag hade röstat så fick jag kommentarer som frågade om jag hade kryssat Dror. Han har lyckats göra sig poppis, det är bra, det skulle vara extra bra att få in honom i riksdagen tycker jag.

  7. 8 september, 2010 at 08:31

    Citatet nere till vänster gör mig bara trött.

    Fast det kanske samtidigt är det mest naturliga? Dessutom är det bara nobelpristagare och andra intellektuella som yttrar sig vilket får ditt yttrande att framstå i en särskild belysning. Bristen på politisk analys ter sig rejält anti i sammanhanget, du får väl trösta dig med att det inte finns några krav på s.k. ”verkshöjd” för att få skriva kommentarer…

  8. Martin
    8 september, 2010 at 09:35

    Där kom den gamla trötta halmgubben. Du är långt ifrån först att kalla Ralph Nader för kommunist, men det är en jävligt krystad koppling.

    Det längst ned till vänster är väl det bästa. Vad är det som röstar in Alliansen? Jo, folk som säljer sig för några kronor i skattesänkning vid valurnan, horor således.

  9. 8 september, 2010 at 13:50

    Jag var först med att gissa rätt då i förra bloggen. Vad vinner jag? ;)

    • 8 september, 2010 at 13:51

      Äran! ;-P

      • Röde Varg
        9 september, 2010 at 13:27

        Hade hoppats på att få en schysst lägenhet i Uppsala där hyran är betald i 10 år framöver, men men äran är bättre än inget ;)

  10. 9 september, 2010 at 19:19

    Jag kunde tyvärr inte kryssa för honom eftersom jag inte bor i Stockholm, men jag gjorde i alla fall en liten tjänst genom att rösta för Vänsterpartiet(hoppas via det han kan komma in i Riskdagen!), för äntligen har vi hittat bra kandidater som verkligen brinner för de frågorna vi alla har velat höra och kämpa för!

Comments are closed.