SD: Fornminnen eller – Julafton?

Jag brukar inte skriva så mycket om Sverigedemokraterna längre, men just idag har det blivit ett par blogginlägg med anledning av Reinfeldts agerande och även den politiker de har i Landskrona med den famösa bloggen ”Landskronabackspegel”. Jag fick en länk till SD:s ledande företrädare i Filipstad, en man som heter Levi Klausen, och en intervju som är utlagd på Youtube.

En av orsakerna till att jag lägger ut intervjun är att det efter varje gång som SD gör bort sig så dyker det upp några som hävdar att de ska rösta på partiet. Jag tycker att det är lika skojigt varje gång. Men tänk på att läsa kommentarsreglerna innan du postar en kommentar, annars är det ofta bortslängd energi att ens försöka skriva någon (Se HELA videon)

it Läs annarkia jöran pressfeldt , , , , , , , svd dn sds hd ex ab1

  29 comments for “SD: Fornminnen eller – Julafton?

  1. Micke F
    3 september, 2010 at 14:55

    Oh, hjälp, jag pissar på mig!!! :-)

  2. N
    3 september, 2010 at 16:51

    förlåt Jinge, jag vet inte alls hur det blir med kommetarsreglerna här… men den här killen är rena tragidin. Skulle han på något vis representera den svenska kulturen på något vis? Framhäva högre svensk intelliges? bättre anlag? Högre stående kultur?

    Jag vill ju inte smasha dina kommentarsregler men en flodhäst hade varit en bättre representant, en kalkon eller ett knott.

    • 3 september, 2010 at 17:01

      Det ÄR en SD-kalkon! :-)

    • 3 september, 2010 at 18:19

      Nu ska du inte vara elak mot flodhästar.

      • N
        3 september, 2010 at 19:57

        Du har rätt. Ber flodhästarna om ursäkt!

    • Elisabet
      11 september, 2010 at 16:45

      Jag tror inte att kommentarer av den här typen kommer att avskräcka folk från att lägga sin röst på SD. Vilken reklam gör du för dig själv? ”Tragidin”?

      Om SD-röstarna ska övertygas: försök föra ett vettigt resonemang.

  3. Kenta
    3 september, 2010 at 18:25

    Min fru kommer från USA hon reagerade på hans keps, ”The Confederate flag” något som hon säger: ”Vissa grupper använder Södra korset som en av de symboler som förknippas med deras organisationer, däribland rasistiska grupper som nynazister och Ku Klux Klan.” Fakta är från wikipedia men hon understryker detta.
    Han är ju ingen stjärna precis. Får vi sådana in i parlamentet kommer Sveriges goda rykte sjunka totalt.
    Fast jag erkänner att jag skrattade hejdlöst när jag såg videon…lol

    Trevlig helg, Jinge

    • 3 september, 2010 at 18:27

      Visst. Julafton.. :-)

      • Kenta
        3 september, 2010 at 18:34

        Hahaha. Precis vi måste passa på, snart kan det vara kört.. lol, lol

  4. 3 september, 2010 at 18:41

    Jag har också haft den här videon uppe och jag antar att den sprider sig som en löpeld bland bloggarna runtom i landet. Det positiva med människor som Levi Klausen är att han är så infernaliskt urbota korkad att det faktiskt inte går annat än att gapskratta åt honom och även om det finns stackare som klappar honom på ryggen så gör Levi och hans kompisar demokratin en björntjänst genom att låta sig intervjuas av tv för det visar bara på hur svagbegåvade de faktiskt är. Den där med runstenar och julafton är en klassiker som kommer stå sig länge…:)

    Desto läskigare är det när typer som Jan Björklund börjar anamma SD’s retorik och politik, då blir jag rädd på riktigt för Jan Björklund är förvisso ute i grumliga vatten och fiskar men är ändå så intelligent och slipad att folk köper hans struntprat…

  5. 3 september, 2010 at 19:53

    ”Lyteskomik” och ”näringsförbud” kommer inte att ha någon effekt på valutgången därför är det onödigt att hänga ut enskilda ungdomar i partipolitiska syften. Det gäller oavsett vilket parti de tillhör. Tvärtom skall vi vara glada för vartenda parti som kan bryta ”sju-klöverns” makt. Vi skall inte ha amerikanskt tvåpartisystem i Sverige!

  6. Eva Berglund
    3 september, 2010 at 20:06

    Gulligt att han gillar fornminnen … och julafton … och midsommar XD

  7. Erik Söderström
    3 september, 2010 at 21:00

    Inte underligt att värmlänningarna hatar vargen, ett jävla gäng hillbillys är de!

    • Jonny
      5 september, 2010 at 12:00

      FLATGARV !! :-) :-)

    • Elisabet
      11 september, 2010 at 16:31

      Erik Söderström: på vilket sätt skiljer sig ditt inlägg från andra rasisters?

      Till alla: varför är viss rasism helt legitim?

  8. 3 september, 2010 at 22:35

    HAHAHAHAHAHA!!!! Jag skrattade mig fördärvad då jag tittade på videon. Det hemska är ju bara att det är verklighet och att den här snubben sitter i KF i Filipstad och antagligen kommer få fler kompisar efter det kommande valet. Sådana här videos måste dock komma till allmänhetens kännedom så man vet vad det egentligen är man går och röstar på. Jisses Amalia vilket stolpskott!

  9. 3 september, 2010 at 22:53

    Levi Klausen är förstanamnet i Filipstad, och gammal kompis med SDs distriktsordf i länet, Runar Filper.
    http://www.val.se/val/val2010/valsedlar/K/kommun/17/82/valsedlar.html#id0110

  10. KGH
    4 september, 2010 at 09:49

    Jag sitter mest och skakar på huvudet åt honom, lite av arketypen för fördomen om en trög och inskränkt ”landsortsbo”. Han sa i och för sig inget riktigt kontroversiellt till skillnad från bloggaren i Landskrona som inte bara var dum nog att vara rasist utan även dum nog att säga det öppet!

    Då är Jimmie Å betydligt farligare eftersom han ger sken av att vara mer intelligent…

    • Elisabet
      11 september, 2010 at 16:49

      Trög och inskränkt landsortsbo?

  11. 4 september, 2010 at 10:51

    Man ska kanske akta sig lite för att håna honom för ingen som tänker på att han är ung och oerfaren? Och att man ger sig på honom som person, inte politiker i vissa inlägg?

    • Mariam
      4 september, 2010 at 13:28

      Det är inte hans person som retar utan hans rasism! Han har kunnat se ut hur som helst och haft vettiga åsikter och då skulle vi alla visa respekt. Nynazister och SD:are förtjänar ingen respekt.

  12. lotta
    4 september, 2010 at 17:24

    Vilken mupp, sd borde skämmas över så dålig representation. HA HA, det går åt helvete för dom om detta är vad de har i kommunerna

    • Elisabet
      11 september, 2010 at 16:51

      Mupp? Avser du förståndshandikappade?

  13. åggepågge
    6 september, 2010 at 13:26

    Jo visst är Confederate Flag en symbol för reaktionära ståndpunkter. Men framför allt så är det en utländsk symbol. Grabben har ett judiskt förnamn och ett danskt efternamn. Hur mycket av honom är riktigt svenskt egentligen ? Han verkar otrygg i vårt kulturarv !

  14. Pingback: Sammy
  15. Elisabet
    11 september, 2010 at 16:57

    Ärligt talat har jag svårt att se vad som är så upprörande i filmen. Grabben säger sig ha tagit avstånd från ”nazism” – hur mycket begriper unga människor – och insett att det är bättre att prata om saker och ting. Han framstår som ärlig och sympatisk. Att han inte, som någon ovan här påtalade, är ”intelligent och slipad” som Björklund (fp) är snarast en fördel.

    Hur många av er kan ärligt säga att ni inte begått dumheter i ungdomen?

    Att SFI-läraren berättar om rasistiska tendenser i Filipstad kan inte kopplas till SD:aren, som själv anmärker på detta tillstånd i staden. Journalisten har gjort en vinkling och det är uppenbart.

    • Mackan
      11 september, 2010 at 17:11

      ”Ärligt talat har jag svårt att se vad som är så upprörande i filmen. Grabben säger sig ha tagit avstånd från ”nazism” – hur mycket begriper unga människor – och insett att det är bättre att prata om saker och ting. Han framstår som ärlig och sympatisk.”

      Det var kul skrivet. Det tackar vi givetvis för. Nu handlar det egentligen inte om att ”ha gjort dumheter i ungdomen” som du skriver, eller menar du att dödandet av ett antal miljoner judar är liktydigt med att göra dumheter i ungdomen?

      F.ö. anmärker han inte på tillståndet om rasismen i Filipstad, han säger att folk får tycka vad de vill. Men jag håller med dig på en punkt, rasismen kan inte kopplas till denne SD:are, han ger inte intryck av att kunna övertyga en enda levande själ om att en människas härkomst skulle ligga en i fatet.

      Det är snarare så att unge herrn får folk att skratta, han verkar så korkad att en ekorre skulle se ut som klassens ljus vid sidan av honom. Och säkert kommer någon att klaga på mig för att ha blandat in så pass begåvade djur i diskussionen. Andra skulle kanske tycka att en daggmask var bättre i jämförelsen.

  16. Spinnarn
    11 september, 2010 at 17:19

    Jag undrar om det inte är Levi som brukar dra runt på stan och gapa, full som ett vårdike, vareviga helg? Lyssna på hans musik på Youtube, säger en hel del om filipstadsborna enligt min mening.

    • 11 september, 2010 at 17:29

      Nu surrar du! Filipstadsborna är det inget fel på, det är rasister som Levy som skadar stans rykte.

Comments are closed.