Nidvisan om Folkpartiledaren (video)

I söndags var folkpartiledaren Jan Björklund gästen i partiledarutfrågningen, då visade SVT en ”nidvisa” som framfördes utanför Riksdagshuset, nu upptäckte jag till min oförställda glädje att de har lagt ut den på nätet. Missade du utfrågningen, och visan, så har du chansen nu. (Det är också tillåtet att se om den om man sett den förut…)

Henrik Dorsin och hans mannar är helt enkelt otroligt bra!

it , , , , , , , ab12 ex12 dn12 svd12

  12 comments for “Nidvisan om Folkpartiledaren (video)

  1. 31 augusti, 2010 at 19:08

    Bara att instämma. Roligast hittills i valrörelsen. Förutom då att SD är under 4 % spärren vill säga.

  2. 31 augusti, 2010 at 19:13

    Dumt, plumpt och humorfritt. Precis som motsvarande visa om Sahlin.

    • 31 augusti, 2010 at 19:28

      tom Björklund tyckte att det var kul…

  3. Daniel
    31 augusti, 2010 at 19:41

    Daniel
    dnailindahouse@hotmail.com
    195.198.160.205

    Fejkad mail…

    • 31 augusti, 2010 at 19:55

      Har du en url? Jag har faktiskt inte sett den.

      Å andra sidan så har hon inte skämt ut sig med flirt riktad mot SD-väljare. Dessutom är hon definitivt inte lika krigisk som Björklund…

    • 31 augusti, 2010 at 19:56

      Dessutom. Se till att din epostadress funkar, förra gången hette du Jimmy… (glömt det?)

  4. 31 augusti, 2010 at 21:10

    Synd att Dorsin inte var lika ”elak” mot Göran Hägglund ikväll, hade väntat mig mer, bollen låg på straffpunkten med tanke på ”verklighetens folk”.

    • Daniel
      1 september, 2010 at 10:14

      Den mot Göran var faktiskt väldigt snäll. Det var ingen substans i det, inget fränt angrepp. Den var tråkig.

  5. Martin Forsman
    31 augusti, 2010 at 21:38

    Dorsin belanserar onekligen på gränsen, men så länge han är lika vass mot alla partiledare så blir jag nöjd då han endå är riktigt fyndig och bitvis rolig. Talande var väl att han nästan inte kom på något att sjunga om Hägglund och Kd (förutom den obligatoriska ’kritiken’ mot religiom i politiken och hetsen mot homosexuella).

    Det ska bli intressant att se vad han sjunger om Reinfeldt på Torsdag. Några förslag på ämnen från mig följer nedan:

    Ledaren utan ledarskap.
    Hal som en ål.
    Tycker klyftor är bra … här skulle ett skämt om ordet ’klyftas’ dubbla betydelser kunna vara lite kul.
    Anställer brottslingar.

    • Mikael
      31 augusti, 2010 at 21:53

      Reinfeldts visa är för enkel. Det blir bara till att riva av ”Var är tvålen broder?”.

  6. olle
    31 augusti, 2010 at 22:21

    xxxxxxxxx

  7. olle
    31 augusti, 2010 at 22:22

    Du måste ha ett unikt rekord i antalet pseudonymer här på bloggen. Ett riktigt internettroll.. / Jinge

Comments are closed.