Jimmie Åkesson vill rädda Sverige, säger han…




Nu är Anders Behring Breivik häktad för terrorbrott och domaren i målet har hållit en presskonferens inför en enorm samling av inhemsk samt internationell press.

När domaren kom till hur den anklagade hade förklarat sitt agerande så berättade han att han gjorde det för att förhindra att muslimerna tog över Norge.

DN: ”Anders Behring Breivik har sagt i förhör att han anser att han behövde göra det han gjorde för att rädda Norge och Västeuropa från kulturmarxismen och islamiseringen, enligt domaren. Målet med attentatet var att ge ”en kraftig signal” till folket.”

Själv kommer jag att tänka på Jimmie Åkessons debattartikel i Aftonbladet strax före valet där han tog upp den ökade närvaron av muslimska invandrare, han skrev:

Jimmie Åkesson i AB: ”Allt detta är i dag en del av den svenska verkligheten. Frågan är hur det ser det ut om ytterligare några decennier, när den muslimska befolkningen, om nuvarande takt håller i sig, har flerdubblats i storlek och många av Europas större städer, inklusive Malmö, med största sannolikhet har en muslimsk majoritet.

Den mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit ”svenskt” eller ”europeiskt”.

Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.” (texten fortsätter under annonsen)


Jag tror inte att jag behöver skriva mer, den som inte kan se parallellerna mellan denna terroristattack och de tankefigurer som växer fram under Jimmie Åkessons penna är, enligt min uppfattning, verkligt illa däran.

it Andra om: , , , , , , , , , , , ab12 dn12 svd1 ex12 gp1 ekot1 svt1

  15 comments for “Jimmie Åkesson vill rädda Sverige, säger han…

  1. bloggare på....
    25 juli, 2011 at 16:50

    Bra att du belyser SD`s islamofobi !

  2. micke
    25 juli, 2011 at 17:37

    Är förundrad över medias försök att kartlägga Breiviks hela liv i ett försök att förstå. Vad finns det att förstå? Vem som helst kan bli mördare under de rätta förhållanden som gäller för just den personen. Se bara på Abu Ghraib-fängelset i Irak, där amerikanska soldater utförde tortyr (påverkade av grupptryck). En amerikansk biskop ska en gång ha sagt till några unga präster när klockorna slog efter en avrättning: Det hade kunnat vara jag.

  3. 25 juli, 2011 at 17:52

    Ja utan tvekan så att SD är ett extremparti på yttersta högerkanten med allt vad det innebär.

    Främlingsfientlighet, rasism, islamofobi, hat och åter hat mot medmänniskor.

    Det är Sverigedemokraterna och dess gelikar i ett nötskal.

  4. Hilton B
    25 juli, 2011 at 17:55

    En interpol-styrka av 50 män skickades till Skandinavien som ska ta hand om högerextremister. Höger-terroristen har jobbat hårt under 10 år för att bygga upp sin nätverk. Konstigt nog att Expos Daniel Phool som övervakar högerextremismen säger i AB att det lungt då det gäller Sverige.

    PS. Var det 10 eller 14 politiska mord från höger-extrem sida (i svensk historia)?

  5. Sara
    25 juli, 2011 at 17:59

    Precis Micke! Vad finns det mer att förstå än att ABB på ett grymt och sadistiskt sätt har skjutit på politiskt engagerade ungdomar. Det är liksom punkt där.

  6. Ljungbacka-erik
    25 juli, 2011 at 20:58

    Lever ni på karbonpapper era tjatmostrar? Alla gamla floskler
    angående Sverigedemokraterna och annat upprepas i all oändlighet.
    Har ni hämtat allt material från sunkiga ledarsidor och korkade insändare
    ur tabloiderna?
    Kom med nåt nytt nån gång!

    • Aimo
      26 juli, 2011 at 06:39

      Jimmy A:s floskler var det alltså

  7. Minime
    25 juli, 2011 at 22:53

    Haha, så bra skrivet!

    Till de som undrar vad det finns att förstå. Kartläggningen görs inte bara av media. Den syftar väl till att vi kan försöka stoppa andra attacker? Eller ska vi inte ens försöka göra det? Vi kan ju bara sitta här och låta saker hända… Det låter otroligt dumt tycker jag.
    Alla kanske kan bli mördare. Men det betyder inte att andra inte ska kunna försöka stoppa det så ofta det bara går.

  8. Joakim
    25 juli, 2011 at 23:53

    Alliansen, var är den? Påminner inte den politiska tystnaden en del om socialdemokratins hantering av tsunamin? Då var det julledigheten som inte fick störas, nu verkar sommarlovet prioriteras. Ganska märkligt när det gäller händelser som av vissa beskrivs som nordens 11 september…

  9. AndyLiberal
    26 juli, 2011 at 00:26

    Ja man får nu verkligen hoppas att ögonen har öppnats för en del SD sympatisörer, man skäms ju för att vara svensk med ett sådant parti i riksdagen, ett parti som står för precis diametrala motsatsen vad Sverige skall så för: tolerans, öppenhet och solidaritet. Hur dumma och blåögda kan folk vara?

  10. Jakob
    26 juli, 2011 at 00:38

    Det har tydligen gått hett till på riksdagsledamoten Thoralf Alfssons (SD) blogg i helgen. Ett flertal av kommentatorerna gav norrmannen rätt i sak, även om metoderna fördömdes. Alfsson skriver att han förstått att den småländska lokalpressen kommer att uppmärksamma detta i morgon, med vidhängande kommentarer av Håkan Juholt:

    För den som undrar befinner sig Thoralf enligt egen utsago på norra Öland för närvarande. Han skriver på bloggen 20/7 om en av finesserna med denna plats: ”Att åka till Norra Öland innebär också att man slipper alla beslöjade kvinnor och andra människor som man får nog av i andra delar av i landet.”

    Så uttrycker sig alltså en ledamot av Sveriges riksdag, som för övrigt säger sig motarbeta islam, men inte muslimer.

  11. Bengt Nilsson
    26 juli, 2011 at 06:52

    Att man inte mer i den borgerliga median i press och Radio-TV kan förstå att detta var en politiskt ideologiskt våldshandling från en rasist-nazist med psykopatiska drag riktad mot socialdemokratin i Norden, eftersom detta är det stösta partiet (och det enda?) som förespråkar ett jämlikt och rättvist demokratiskt samhälle där alla människors lika värde och olika kulturer ska gälla!

    Bengt Nilsson, klassisk socialdemokrat

  12. Sara G
    26 juli, 2011 at 14:50

    Vad ska vi då göra, vi som vill befria Sverige från sverigedemokraterna? Nu!
    För jag är helt övertygad om att det i slutna rum så pågår
    ett samtal som är
    ytterst odemokratiskt.
    Jimmie Åkessons boyscout-
    aktiga beteende går heller inte hem hos mig.
    Sorry!

    ¨

  13. Anna
    27 juli, 2011 at 00:38

    Har under en tid regelbundet tittat in på Kent Ekerots blogg och det är skrämmande läsning. Ren och skär skrämselpropaganda mot Islam, muslimer och den ”pågående islamiseringen av vårt land”. Om man sedan läser kommentarerna blir man mörkrädd. Kommentarer som ”jag känner en man från Irak som säger att ALLA arabers mål är att ta över Sverige” och ”om tio år ska ALLA svenska kvinnor bära slöja” osv. Kommentar efter kommentar med samma skräp o dravel. Personer som K E är riktigt farliga och måste motarbetas.

Comments are closed.