Lars Kepler och Aftonbladet

Idag lyckas Aftonbladet skjuta sig själva i foten, eller fötterna om man ska uttrycka det mer precist. Kulturchefen Åsa Linderborg klagar nämligen högljutt över den ”nya” deckarförfat-
taren Lars Kepler, som antagligen är en pseudo-
nym för en helt okänd förmåga.

Kepler

På annan plats i tidningen så skriver den inte helt okända Jan Guillou om hur dumma Bonniers är eftersom de ger ut en författare med påhittat namn – bara för att göra reklam för en medioker bok. Men sammantaget så blir det utmärkt reklam för pseudo-
nymen Lars Kepler. Motsvarande annonser skulle ha kostat hundratusentals kronor, och som sagt, det är

Kepler

inte VAD som skrivs som är det viktiga, det är ATT det skrivs.

Åsa och Jan har gått på en dubbelfint från Bonniers där nu några förtjust fnissar och gör high five!

i Andra om: , , , , , , , , , Linderborg om Kepler * Guillou om Kepler ex sds1 gp hd dn t

[tags]Lars Kepler, Åsa Linderborg, Jan Guillou, Bonniers, Aftonbladet, Reklam, Kultur, Mediekritik, Deckare, Politik[/tags]

  5 comments for “Lars Kepler och Aftonbladet

  1. Pingback: Anders
  2. alandalus
    2 augusti, 2009 at 15:10

    Mer oroande tycker jag är att familjen Bonnier skänker pengar till apartheidstaten Israel.

    Fast om Guillou skulle protesterat mot det skulle han blivit kallad antisemit.

    • 2 augusti, 2009 at 16:03

      Fast om Guillou skulle protesterat mot det skulle han blivit kallad antisemit.

      Det blir han ju ändå, alla som kritiserar den judiska staten antas kritisera judar. Det borde du veta… :-P

  3. Pelle
    4 augusti, 2009 at 10:00

    xxx

  4. Eva
    15 augusti, 2009 at 10:03

    Jan G är den enda myndigheten i Sverige där man kan ansöka om tillstånd och giltigt skäl för att använda pseudonym. Jag har läste Hypnotisören och den är läcker! Jan G vill bara stoppa vanliga läsare som jag från att upptäcka att Hypnotisören är så mycket mer spännande och välskriven än allt Jan G gjort och och ger ut på sitt eget förlag. Piratförlaget är ju det förlag som har den mest aggressiva marknadsföringen vi mött i detta land. Få glömmer de obehagliga planscherna på busshållsplatserna. Nej, Hypnotisören verkar få sina framgångar för att läsarna gillar den, pratar med varandra, diskuterar gåtorna och de spännande personerna.

Comments are closed.