Det är visserligen inte någon direkt världsnyhet, men om någon händelsevis inte har sett denna reklamvideo så passa på nu. Den har sina poänger. Resumé: ”Campaign är de första att medge att det är en hopplös uppgift att utse de roligaste reklamfilmerna. Men de har gjort ett försök. I första skedet bad de ledande personer i den engelska reklambranschen att plocka ut de filmer som de gillade mest. Sedan lät de läsarna rösta fram de tio bästa… …Mest röster fick alltså Leo Burnetts film för John West Salmon med den kung-fu-sparkande björnen från 2000. Filmen räknas som den första viralen och fram till 2006 hade den visats 300 miljoner gånger på webben.” Jag såg den för första gången för ett par år sedan, men den håller fortfarande. Tittaren ska bli överraskad – och det blir man. Andra om: Reklam, TV-reklam, Kultur, Humor, Reklamfilm, Resumé [tags]Reklam, TV-reklam, Kultur, Humor, Reklamfilm, Resumé[/tags]
|
2 svar till “Och nu blir det reklamfilm!”
Mm, det var en himla kul film när den kom och visst är den bra fortfarande. Måste vara en fröjd för reklamaren när ens reklam blir en snackis.
Den där såg jag för första gången i gymnasiet så det är en väldans massa år sedan :)