[column width=”49%” padding=”2%”]
Media går från misslyckande till misslyckande. Nu skriver de upp alla möjliga ”bud” som General Motors har fått på Saab, utan att något de facto har kommit fram till GM. Aftonbladet berättar att ”Saabfans mailbombar GM” nu för att de inte ska lägga ner fabriken, det skulle de tänkt på tidigare medans de faktiskt kunde köpa en Saab.
Om var och en av dessa skaffade sig en ny Saab vartannat år så hade kanske Saab klarat sig från nedläggning. Men att mailbomba kostar ingenting, och det drar inte ens tusendel av den energi en tung och omoderna Saab kräver för att gå en mil. Det är så dags att skicka e-post idag, var fanns alla fansen för några månader sedan?
Sanningen att säga så fanns de knappt då heller, lika lite som de gör idag. Att ett tiotal nostalgiker meddelar E24.se eller Aftonbladet.se att de mailbombar betyder inte att dessa
[/column]
[column width=”49%” padding=”0″]
e-postmeddelanden märks ens i GM:s totala skörd. Men det blir ju väldigt klämmiga rubriker.
Tidningarna säljer mångdubbla upplagor i Västsverige, folk där borde helt avstå kommersiella media i nuläget. De blir bara lurade – igen. Men det är ju billig reklam för Spyker…
intressant Andra om: Saab, Mediekritik, Upplagor, Lurendrejeri, Överdrifter, Lösnummerförsäljning ab123 dn1 svd12 ex1 gp t
[/column]