När blir min blogg uppköpt då?

Nu läser jag att bloggportalen.se blivit uppköpt av Aftonbladet för en hemlig summa. I ärlighetens namn förvånar det mig lite.

Om Aftonbladet köpt upp Johans Knuff, Intressant och Nyligen hade jag haft en viss förståelse, eller Jonas Lemonad.

Men bloggportalen?

Mja, jo jag inser att Main Stream media nu börjar oroa sig för att bloggar ska ta läsare ifrån dem. Folk läser ju inte hur mycket som helst faktiskt..

Bonniers har nyligen köpt upp ett antal bloggar, men när kommer någon och lägger ett bud på min blogg??

De får ju en bättre begagnad gubbe på köpet, och det är väl inte illa?

  8 comments for “När blir min blogg uppköpt då?

  1. Magnus
    23 februari, 2006 at 13:21

    Är du beredd att ändra åsikt också då?

  2. 23 februari, 2006 at 13:56

    Kommentaren modererad / Jinge :-)

  3. E
    23 februari, 2006 at 15:53

    Men vänta nu…Har någon frågat sig varför etablerade medierna upp enskilda bloggar? Vad är det som de köper?

  4. Wille
    23 februari, 2006 at 18:15

    Vad jag vet var det faktiskt något företag i USA som betalade bloggare för att blogga.
    De blev sedan i sin tur uppköpta av AOL tror jag.

    Själv väntar jag fortfarande på min första check för spridande av Timbro-propaganda. Har inte sett till den ännu. :)

  5. 23 februari, 2006 at 19:47

    Ja, det är ju typiskt Aftonbladet att köpa upp den mest menlösa ”portalen” på nätet. De tror säkert de köpte upp blogosfärens centrum, men vad de köpte var en alldeles för överhypad liten grej som är långt ifrån centrum.

    Som sagt, hade de köpt Nyligen, Knuff eller Lemonad så hade de fått nånting vettigt, men såklart så skjuter Aftonbladet på mål och missar totalt.

  6. Magnus
    24 februari, 2006 at 02:05

    Aftonbladet kollade kanske vilken sajt som hade snygg presentation av själva bloggarna, med foto och allt?

    Undrars hur arrogant de skulle avvisa tipset om att kolla trafiken på de olika portalerna inför sitt val?

    Fast pressen kanske inte vill ha för bra bloggportaler — de ser det kanske fortfarande som att deras gamla masskommunikationsverksamhet hotas av bloggosfären? ;-)

    (Fast jag orerar så sällan nuförti’n att… jag personligen tyvärr inte hotar lnågon media. :-/ )

  7. Magnus
    24 februari, 2006 at 02:09

    (Med att de ”fortfarande” ser ett hot menade jag att de inte ser en en ny, distribuerad, masskommunikationsstruktur.)

  8. 24 februari, 2006 at 03:11

    Magnus: ”Ja, det är ju typiskt Aftonbladet att köpa upp den mest menlösa “portalen” på nätet. De tror säkert de köpte upp blogosfärens centrum, men vad de köpte var en alldeles för överhypad liten grej som är långt ifrån centrum.”

    Ja där missade bladet rejält. Inte ens ett stolpskott..

Comments are closed.