Aftonbladets försäljningsmetoder


Aftonbladets sensationsmakeri ter sig alltmer drastiskt för var dag som går. Upplagan sjunker och skriverierna inriktar sig mer och mer på sensationsskriverier.

AB: ”En pojke som tros ha levt med en vargflock har rymt från en klinik i Moskva.
Polisen varnar nu invånarna för ”varulvspojken”.
– Han är uppenbarligen farlig, säger en läkare.
Pojken – som har blivit känd som Lyocha – hittades i skogen, i en håla täckt med löv och grenar.
Ingen känner till hans bakgrund eller ålder, men att döma av beteendet har han inte fostrats av människor.”

Har inte Expressen redan skrivit om detta så kommer de att göra det inom kort, i västa fall kan även morgontidningarna känna sig tvingade att ta upp saken. Händer det så visar det tydligt att det som styr media är bottennappen inom den genre som förut kallades journalistik.

Andra om , , , ,

[tags]Mediekritik, Aftonbladet, Vargpojken, Kommers, Jornalistik[/tags]

Aftonbladet


5 svar till “Aftonbladets försäljningsmetoder”

  1. Det är väl ingen nyhet. Vi har ju här en hel samling förrymda rovdjur i regeringen.

  2. Jag håller med dig om journalistiken mm.
    Men artikeln om vargpojken är den intressantaste jag sett på länge.

  3. Kul att man i nyhetstorkans tider har dammat av gamle Kipling, han med Djungelboken och ”the white man’s burden.”
    Fastän möjligheten är att killen bara är en eremit eller brottsling som dragit sig undan från världen. Sådan brukar ofta inta en negativ hållning till samhället…

  4. Tabloids i USA har länge sett ut så Ding Ding värld. Är inte förvånad att Aftonbladet går samma väg.