Dagen Räddad, Mana har kommit!


Om någon tycker att rubriken är obe-
griplig så ska jag förklara. Mana är namnet på en antirasistisk och parti-
politiskt obunden tidning som kommer ut fyra gånger per år, annonsen här till höger är deras baksida i det nummer som ramlade in i min brevlåda nyss. Och nej, detta är inte betald reklam, det är gratisreklam. Jag kommer säkert lägga in en fast bildlänk i någon av högerkolumnerna bara för att tidningen är så otroligt bra.

Den kommer relativt sällan men inne-
håller alltid läsvärda artiklar, ofta så ligger tidningen kvar på bordet länge, länge. Orsaken är att man kan gå tillbaka och läsa om flera gånger. Den är också hälsosamt befriad från den traditionella layout som brukar drabba vänstertidningar, och som ofta nog tar kål på budskapet.

När man dessutom travesterar en idiotisk kampanj från armén på baksidan (bilden) så känner jag att det är dags att utbrista i ett litet förtjust rop. Sagt och gjort, och här är länken till tidningen: http://www.uppmana.nu/ och den nya hemsidan som troligen blir mer tidningslik på http://tidskriftenmana.se

i , , , , , , , t


9 svar till “Dagen Räddad, Mana har kommit!”

  1. Mana är verkligen superbra läsning och jag gav upp ett litet glädjerop jag med idag när jag såg att den kommit!

  2. Då är väl Mana Sveriges enda antirasistiska tidning eftersom Expo nu har rasister i styrelsen?

  3. Vad har Expo för rasister i sin styrelse? Det låter absurt.
    Charles Westin, Robert Achberg, Robert Hårdh, Mikael Lundh eller Peter Christensen, vem och varför?

    • Inte i styrelsen, däremot som föreläsare. Jonathan Leman är en flitig försvare av israelisk apartheid och firade bl.a 60 års jubiléet av fördrivningen av 800 000 palestinier. Även reportern Lisa Bjurwald är positivt inställd till apartheid.

      Tidigare chefredaktören Richard Slätt brukade rekommendera läsandet av islamofober.

    • Jonathan Lehman som är med i SKMA:s styrelse också. Han agerar hårt mot palestinier/muslimer. Klart opassande för en ”antirasistisk” tidning enligt vad jag tycker.

  4. Fantastisk replik på en tramsig och populistisk reklamkampanj! Synd att den inte har fått mer spridning…