Clas Ohlsons katalog och min barnslighet


Varje år händer samma sak. Jag sitter med ett lite fånigt leende och bläddrar i Clas Ohlsons katalog..

Varför det är så kul vet jag inte riktigt men lustfaktorn är högst påtaglig. Det finns allehanda pryttlar som oftast ter sig mer eller mindre meningslösa. Och skulle där finns ett behov så är väl kvaliteten sådan att man ska undvika produkterna. Att handla billigt är ofta att handla dyrt..

Men en radiostyrd garageöppnare ser ju kul ut. Men då måste jag skaffa både bil och garage, så den hoppar jag nog över. Men pryltätheten är så omfattande så att det känns som om ett behov kan dyka upp på hart när varje sida. Claes Olssons väderstationer blir mer och mer intressanta för varje år. Nu kostar den 1995.- och har både regnmätare och vindmätare. Visst behöver jag en sådan?

Nu har vi dessutom begåvats med en lokal butik här i Handen så nu kan man gå in och kika på grejerna också. Kundkretsen består till 90% av män i åldrarna 9 till 99 år.

Jag vet inte varför det är så, men det är fakta. Katalogen kommer att bli liggande på mitt bord i ett par månader och först när den ser utsliten ut så kommer jag att slänga den.


2 svar till “Clas Ohlsons katalog och min barnslighet”

  1. mm…det är nått tilltalande över en planslip, jag har seriöst kommit i åldern då verktyg är nödvändigt och dessutom ganska kul, trodde aldrig jag skulle frivilligt bläddra i Claes O, eller botanisera på Kjell & CO, men där ser man.