Maud Olofssons fingertoppskänsla? (Dagens bild)


Relativt ofta står jag undrande inför de politiska partiernas beteende. Det kan vara märkliga uttalanden eller obegripligt beteende, ofta nog så handlar det om en uppenbar brist på politisk lyhördhet.

Idag på förmiddagen hittade jag denna reklamskylt för centern på en busskur här i Handen. När man försöker möta sina väljare vid busshållplatser med en affisch som skriker ut bud-
skapet att Sverige behöver direktörer så är det nog fler än undertecknad som hajar till. Begreppet ”Direktörer” har definitivt dragits i smutsen av alla optionsaffärer, räknenissar, bonus-
skandaler och fallskärmsavtal. Skulle man fråga dem som i normala fall väntar på bussen vid den här hållplatsen skulle man finna att direktör inte är ett yrke som skattas högt.

Det försöker man motverka genom att göra ”direktören” på bilden till bagare, på det sättet så gör man honom till en nyttig direktör, en man som skiljer sig från Lars G Josefsson på Vattenfall som är en person som borde häktas omgående efter att han varit med och skinnat svenska folket genom hutlös prissättning av en produkt distribuerad av ett folkägt företag. Här skulle jag nu kunna göra en lista på ”direktörer” som skott sig själva på det allmännas och sina kunders bekostnad.

Jag ser affischen samma dag som Andreas Carlgren i Ekot sagt att man inte behöver lagstifta för att tvinga bönderna att släppa ut mindre skit i naturen med argumentet att ”– vi ska inte lagstifta om allting”. Carlgren, mannen som gjorde det lagligt att jaga fridlysta vargar. Visst har jag förståelse för att centerpartiet kan behöva lite reklam, men det vore nog smartare att sätta stopp för Carlgren, Ursula och nu den senaste centerpartisten vars åsikter om judar för tillbaka partiet till 30-talets vurmande för nazismen.

Själv trodde jag i min enfald att Sverige behövde fler jobb…

i Tags: , , , , , , , , dn1 svd1 ab1 ex t


7 svar till “Maud Olofssons fingertoppskänsla? (Dagens bild)”

  1. Budskapen från höger? De är skapade av reklamfirmor och liknande. Det är det som gör att de är lite märkliga, det handlar om uppmärksamhet inte om budskap.

  2. Kan undra vad herr direktör på bilden skall använda brödkavlen till?
    Kanske att släta ut den trolldeg som Centerns politik består av?
    Men å andra sidan behövs ingen kavle för att göra detta. Dom har ju husmodern Maud och sitt ungdomsförbund som på egen hand kavlar ut deras budskap till ett riktigt tunnbröd. Med tanke på CUF:s senaste kampanj så är det nog en cirkusdirektör de behöver. En som kan hålla många bollar i luften och samtidigt tala med kluven tunga.

  3. Verkar inte helt rätt tänkt… men PR-konsulterna måste ju ha analyserat att det här är vad de 11 000 företagarna som idag ändå inte röstar på centern vill se. Förmodligen handlar det väl om direktör 4% snarare än de 16% som man hade som mål för ett par år sedan eller de 10% som man säger sig ha som mål idag. Direktören får det svårt, ska han välja direktör 4% eller broder 4% i september?

    Carlgren blir bara värre och värre… Var samma visa när han förstörde strandskyddet. Kan han inte bara vara ärlig som maud och säga att de prioriterar företagarnas rättigheter före miljön?

    • Företagare som ändå inte röstar på centern.
      Men varför skulle man rösta på C?

      De håller inte sina vallöften och lter sig bli överkörd av moderaterna i fråga efter fråga.

      En röst på C är en röst på Reinfeldt.

  4. Centerpartiets Maud inbillar sig att alla svenskars önskedröm är att bli kallad direktör, men hur bli det när det blir inflation i titeln?
    Jag tror att det hela mera handlar om Maud Olofssons egen klassresa. Det syns ju på långt håll hur hon pryder sig med tjogvis av smycken och dyra men urfula och smakllösa kläder, en klassmarkör hon tyvärr inte är medveten om – och hur hon stoltserar som en tupp. Hon har tydliga svårigheter att dölja hur makalöst hon beundrar sig själv.